ARGENTINA

2009 så köpte jag en enkel biljett till Mexico. Målet var att ta mig hela vägen ner till Argentina, men, som vi vet, så låg Colombia mitt på vägen. Och där blev jag kvar, velade mellan Sverige och Colombia fram tills för tre år sedan då jag sa till mig själv: Nä, nu jeflar ska jag ta mig till Argentina! Gissa vart jag hamnade? I Mexico.

Så det är inte så bara, att jag nu till slut, nästan precis sju år efter att jag med tretusen fjärilar i magen satt mig på planet mot Mexico, kört över gränsen till Argentina.

Så många människor och vägar som korsats, så många beslut och val, för att hamna precis exakt där jag är i dag.

För att vara precis exakt den jag är i dag.

Och nu här, är kanske stunden, att tacka alla er som gått vid min sida, som har inspirerat mig, som har bjudit in mig i sina universum och som har besökt mitt. Alla nära, och alla långt bort, som fortsätter att älska mig, oavsett vart jag är.

Men till slut så finns det bara ett ord som täcker precis allt detta:

Tack

_______________________

2009 me compre un tíquet de ida a Mexico. La meta era bajar hasta Argentina, pero, como ya sabemos, Colombia estaba en el mitad del camino. Y allí me quede, yendo entre Suecia y Colombia, hasta un dia tres años atrás, cuando me dije a mi misma: ya basta! Ahora si voy a llegar a Argentina! Adivine donde terminé? En Mexico.

Así que ahora, casi justo siete años después de que me senté en el avión para Mexico con tres mil mariposas en el estomago, me siento bastante bien, que por fin, he cruzado la frontera para Argentina.

Tanta gente y caminos que se han cruzado, tantos decisiones y elecciones, para terminar justo exacto donde estoy hoy.

Para ser justo exacto quien soy yo hoy.

 

Y ahora y acá, podría ser el momento, de agradecer a todos que han caminado a mi lado, que me han inspirado, que me han invitado a sus universos, y que han visitado el mio. Todos cerca, y todos lejos, que siguen amándome, sin importar donde estoy.

Pero al fin al cabo solo hay una palabra que lo cubre todo:

Gracias

2 thoughts on “ARGENTINA

  1. Ola Sofia !
    Jag blir så himla gla´att du är gla´.Det har varit en lång färd men jag tror att den har varit mödan värd.
    Men vi saknar dig ändå,det vet du å nu när det är jul så missar du ju en massa, typ senapsill,Håkan i julmundering å julmust.
    Hälsningar Olle

Leave a comment